Hösten har dragit igång

Hej!
I söndags kväll kom vi hem från Mallorca. Det var en väldigt härlig semester och jag kunde verkligen koppla av helt, det har varit en otroligt händelserik sommar så då var det skönt att kunna ta det lugnt under sommarlovets sista vecka. Jag började nämligen skolan i måndags 15/8. Jag började gymnasiet och jag har börjat på Jensen Södra som ligger i Stockholm. Jag har valt att läsa naturlinjen då det passar mig bra och jag vill även plugga vidare efter gymnasiet så jag får en bra utbildning. Utöver ridningen som jag förstås satsar på jättemycket samtidigt som jag pluggar!! En anledning till att jag valde Jensen var att man går halvdagar. Jämna veckor kommer jag börja runt 08 på morgonen och sluta runt 12. Ojämna veckor kommer jag börja vid 13 och sluta strax innan 17. Det kommer göra att jag ändå kommer hinna med hästarna bra och det är ju en förutsättning! Hittills upplever jag Jensen som en bra skola och halvdagarna gör att skolan kommer kännas "enklare" om ni förstår vad jag menar!

Hästarna känns väldigt fina och fräscha. De gick bara promenader när vi var bortresta då Mads var på OS och jag inte vill att någon i stallet ska rida dem. Men i måndags när jag red dem var båda mjuka och väldigt pigga! Nästa tävling är nästa helg med Oki då elitserien börjar. Ska bli superkul och våra lagjackor är grymma om jag får säga det själv👌🏻




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0