Hur det gick i Jönköping

Vi kom fram till Jönköping på torsdag em och då skulle vi först lasta av hästarna och packa upp allt som man alltid gör på meeting. Efter det var det dags att rida på banorna så att hästarna fick röra på sig och känna på banorna. Weine kände lite loj och lyssnade inte jättebra på mig. Han gick helt okej men jag hade ingen toppenkänsla riktigt. Mot slutet blev det bättre!

Första starten var på fredagen. Weine kändes väldigt fin på framridningen och allt kändes toppen. Men väl inne på banan la han helt av och blev jätteseg. När han blir seg försöker jag skänkla på honom mer men då går han bara ännu långsammare. Så ju mer jag driver, desto långsammare går han. I galoppen gick det nästan ännu värre än traven då han la tungan över bettet för att han kom bakom mig så mycket. Han la dock tillbaka den snabbt. En väldigt dålig ritt helt enkelt, vi fick trots allt 66% och blev tvåa.

Dag två kändes han också fin på framridningen. Han var mer framme under framridningen då det blåste och regnade en hel del i början och det brukar pigga upp honom! Inne på banan var målet att bara rida framåt och bara med sätet, det är mina skänklar han blir irriterad på när jag inte får honom framför mig. Det gick toppen! Jag tycker själv att jag borde gjort tydligare halvhalter och markerat vart varje rörelse börjar och slutar bättre, men jag ville som sagt bara att han skulle gå framåt. Båda bakdelsvändningarna blev dock dåliga och i enkla bytet stannade han först. Efter ritten var jag jättenöjd då han verkligen hade gått framåt. Resultatet blev 71,711% vilket var nytt personbästa för oss och det kändes jätteskönt! Vi vann den klassen.

Sista dagen gick han tyvärr inge bra på framridningen. Han kändes klämmig och fick inte allt framåt. På banan var han lite småseg men det gick betydligt bättre än första dagen, men samtidigt kändes det sämre än andra dagen. 71% den dagen också och vi vann igen! Vi vann meetingpriset för juniorer vilket var en diamant💎 jag vet dock inte vad jag ska göra med den😂 under hela helgen vann vi jättefina smycken från Liga Design, smycken som var värda 7500 kr tillsammans! Tusen tack till Liga Design som sponsrade!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0