Tävlingen i Tyskland

Tävlingen i Tyskland var verkligen helt fantastisk! Jag och mamma flög ner till Düsseldorf på måndag morgon och kom fram på förmiddagen. Pappa var vid flygplatsen för att hämta oss och vi åkte då till stallet som hästarna skulle stå i några dagar innan tävlingen. Superfins stall och det speciella var att stallet och ridhuset satt ihop så från boxarna kunde man se bör andra tränade! Träningen med Weine gick i alla fall bra, det kan gå bättre, men jag var ändå nöjd!

Dagen efter (tisdag) skulle vi åka till tävlingsplatsen. Jag tränade på morgonen innan vi åkte. Fokuset under träningarna var att verkligen ha honom ställd men rak i kroppen vilket är ganska svårt. Men det gick ändå bra och jag (och Weine såklart) var nöjd! Weine skulle ju åka i Segerstas lastbil så då åkte vi med honom till Patrik Kittels gård för att lasta på honom, då Mads var där och tränade för Patrik med Jimmie. Jag, Frida, Frida och Mads åkte i Segerstas lastbil mot Darmstadt där tävlingen var. När vi kom fram lackade vi upp allt och gick med hästarna, sånna saker man alltid gör när man kommer fram till ett meeting!

Dagen efter var det träning igen fast denna gången på banorna för första gången. Detta var bästa träningspasset hittills under resan. Weine var mjuk och allt flöt på jättebra! Jättenöjd med träningen!

På torsdagen var det upp tidigt som hällde för att hinna rida innan tävlingarna började det var nämligen första tävlingsdagen där (dock ej för mig). Tidigt på morgonen red jag och Weine ett lugnt pass. Jättefin då med! Vi red som sagt ganska kort då han hade tränat många dagar innan.

På fredagen var det äntligen dags för min första start! Det var FEI lagtävlan för juniorer och Weine var mjuk och fin på framridningen. Det kändes väldigt bra innan jag gick in på banan. Även på banan gjorde vi ett väldigt bra travprogram, galoppen blev väldigt hastig och vi missade i något byte. Vi var nöjda ändå och gick in på förstaplats på 69,369%! Det var endast 5 kvar efter mig så vi visste att det skulle bli prisutdelning då det var 6 ekipage till prisutdelning. Vi slutade som tvåa efter Semmieke Rothenberger som bland annat tog EM-silver i år!
Jag hade tänkt rida ärevarv, men Weine var som vanligt crazy under prisutdelningen så jag fegade ur😜

På lördagen var det andra starten som gällde. Weine kändes lika bra som under gårdagen, nästan ännu bättre, men under programmet hade vi fler missar bland annat ett byte och ena mellantraven då vi fick en taktmiss. Vi fick 69,430% och blev tvåa då med! Samma ekipage vann. Denna gången gick Mads med oss in på prisutdelningen och det blev ett litet ärevarv faktist! Han var riktigt taggad!

På söndagen var det sista starten och det var kür. Hela programmet flöt på bra, dock är mitt kürprogram ganska rörigt, men det är hög svårighetsgrad på det. Efter ritten var jag jättenöjd med både ritten och världens bästa Weine! Vi fick resultatet 73,850% och blev trea. Tvåan fick 73,875% så det skiljde 0,5 poäng... Men det var nytt personbästa för oss i kür och jag var jätteglad! Weine var också glad!😃 denna gången red vi hela ärevarvet, visst Weine var taggad, men jag satt kvar!

Sedan påbörjade vi resan hem på söndagen och kom hem på tisdag kväll. Självklart stannade vi och övernattade😉 tävlingsplatsen var verkligen supermysig och det var så roligt där! Det var inte lika rörigt som på andra internationella tävlingar, utan lite lugnare och alla var verklige trevliga och frågade hur det hade gått. Skulle jag få möjlighet att åka tillbaka nästa år skulle jag självklart göra det!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0